HONEYMOON YAW !!

HONEYMOON ????????A honeymoon is a chance for a newlywed couple to get away from the hustle and bustle of everyday life, the stress they encountered from planning their wedding and attention they received from family and friends regarding their marriage.It's a time for the two of them to relax and spend some romantic quality (and intimate) time together in a very special location,. 

 Selalu kita mesti mengimpikan tempat-tempat yang indah sebagai destinasi HONEYMOON....I wish to spend my HONEYMOON at KOREA ..Why KOREA ??? Sbb nak g melawat TOY MUZEUM yang dalam cite PRINCESS HOUR tue..Pameran teddy bear kat citu bukan sekadar letak jadi tatapan awam. Namun, kesemua teddy bear tersebut disusun mengikut kronologi peredaran zaman sejarah serta kebudayaan kat negara Korea tuh. Ada penceritaan pada setiap susunan teddy bear tuh! Malah teddy bear dari zaman dulu-dulu hinggalah teddy bear terkini dan termahal iaitu rekaan Louis Vuitton yang bernilai 226 juta won..convert duit RM.....emmm.....lalalala... convert sendiri eyh? (Matematik nih payah sket..ekekekek!! )

 



 Pastu teringin nak g Pulau Jeju..... Indahnya.... pastu mungkin sbb Allyna teringin nak g korea pon myb sbb Allyna seorang yang fanatik dengan K-Pop terutama SNSD (Girl Generation)..... Tetiba mood nak nari lagu K-Pop la plak..... hehehe....

Tetapi.........
Disebabkan terlalu pack masa lepas majlis WEDDING En. Husby pon cuti xpanjang terpaksa la plan HONEYMOON yang xperlukan masa yang lama untuk sampai ke destinasi dan jgk just bole rehatkan minda pon jadi la sebelum membusykan diri semula..Pastu budget pon ciput plak kan soooooo..

Spontan je masa bangun pagi Allyna ckp "By, jum g naik GUNUNG JERAI nak ??" actually xde plan pon nak g tapi bila terpikir citu jelh yang paling sesuai dgk keadaan dan masa yang pack pastu walaupon lokasi xde la jauh mana dari rumah kiteorang tapi xpenah sampai pon ke GUNUNG JERAI sebelum ni..... 
Terus google website http://jeraihill.theregency.com.my/ dan booked HONEYMOON package bout RM500.00++ for 2day 1 night, candle light dinner, romantic room decoration, dan bilik yang ada view yang sangat AWESOME......




View dari bilik penginapan....Indahnya ciptaan tuhan.... 


 View dari Puncak Kedah Restaurant

So tggu pe lagi terus pagi tu pack barang semua, dan start our journey to GUNUNG JERAI dan stay kat THE REGENCY HILL RESORT satu-satunya resort di atas sini yang menjadikan tempat ini eksklusif semata mata untuk berehat nikmati alam ciptaan tuhan...Serius feel dia mcm kat CAMERON HIGHLANDS u ollssss...... Cantik sgt, tenang sgt dan paling penting sejuk sgt !!!


Bila malam menjelma inilah view yang indah..... Masyallah...

So Allyna nak share sikit gambar-gambar honeymoon kat sana.........<wink..wink..>







p/s :   Allyna lebih mengerti erti sebenar HONEYMOON.... tak semestinya kena g jauh-jauh tempat yang expensive la, sbb HONEYMOON lebih bererti dengan adanya suami disisi yang memberi "KEBAHGIAAN" dan "KEINDAHAN" ketika ber"HONEYMOON" yang membuat diri kita rasa dunia hanya milik kita berdua... Dan dapat menikmati keindahan ciptaan tuhan yang AWESOME bersama-sama dengan yang tersayang...nice !

Comments

Popular Posts