ISTANBUL AKU DATANG





Thumb up for Bernard Chauly (Pengarah) filem nieh dengan penghasilan filem berkualiti paling baik for me untuk tahun nieh …. Membariskan pelakon hebat AKA my sis Lisa Surihani ^_^ dan juga Beto Kusyairy…. Starting crite nieh mcm filem romantic gituee bila si GF pegi berjumpa dengan si BF untuk smbung study together2… Si Dian (Lisa Surihani) merupakan seorang blogger urban yang olwayz update status dia kat blog..mmg sweet la status – status si Dian…Itew suke omey sesgt….Pastu dengan sikap Dian keanak-anakkan tapi si Azad (Tomok) skema giler buat filem ni sweet gitu…


For me filem ni membezakan kualiti filem dengan filem tempatan  yang ada adalah sinematografi dier yg mmg napk ekslusif dan cun gilerr…mmg pengambaran selama 2 minggu kat Istanbul tum mg Bernard Chauly Berjaya menarik perhatian penonton untuk terusss melayan filem ni dengan background Negara yang cantek tue… Pastu dari segi fesyen Dian yang mmg cute miut gilerr…sweet sesangan sebagai wanita muda yang masih study namun mempunyai perancangan teliti untuk menjadikan perkahwinan idamannya bertukar realiti..soooo Sweet… 




Apa yang ditunggu-tunggu bagi filem ini adalah kehadiran watak Harris yang dilakonkan oleh Beto Kusyairy. Dont know why, namun aura dier membuatkan semua penonton memberikan jeritan apabila wataknya dimainkan di layer perak. 

Menjadi manusia romantis pasti akan digilai wanita, itulah yang terjadi kepada watak Harris yang begitu menjadi dengan intonasi bersahaja diberikan. 



For me,babak yang menyentuh hati adalah adegan dimana dia memujuk Dian kembali setelah mendapat tahu perangai sebenar Azad apabila menyambung pelajaran di sana. 

Walaupun mungkin ada yang mempertikaikan filem ini seperti menyokong kehidupan bersekedudukan namun for me, ambil apa yang positif di dalam filem ini. Langsung tidak menunjukkan filem ini seperti mengiyakan trend bersekedudukan asalkan anda sebagai penonton tahu menilai yang mana satu betul dan yang salah. 

Dan inilah filem pertama Allyna dengan tunangan...heewwww ^_^ 


 



Comments

Popular Posts