HOT HOT DESERT



Mud tengah excited giler nieh nak menari-narikan jari ku ini kat my lappy…… Esk keje dan mata nieh xmengantuk lagiii…… Just entry kali ni nak share errmm ermm bout makanan “HOT” skg nie..p mana pon semua org cakap tentang makanan nieh…cuba korang teka ape eik??? Haaaaaa..nak tawu  ke ape dier..hot sgt ker? Sedap ke??? Mcm best sangat kan bila aku BOLD kan wording “HOT” tueee….Best ke xbest ke korang kena la try dulu kan…. Baru bole komeng.. ^_^

Mesti korang pon dah rasa kan “DURIAN CREPE” dengan “PAVLOVA”…haaaaa tu la makanan hot yang aku maksudkan...Apakah itu durian crepe ?? Serius first time aku makan dengan En Tunang mmg mcm nak berebut jer walau ade 6 ketul dalam 1 pack… Tapi xpe la kan kena la beralah sbb blajo nak jadi isteri mithali…..ahaks *….



Durian crepe ni korang bole cari kat merata tempat skg ni kedai Bakery pon kekadang tu ade jgk dijual… Serius sedap “setiap gigitan sangat nikmat bila creamy berperisa durian yang dibalut chomel jerk masuk ke dalam mulut korang”...enth cena la diorang buat cream tu eik…Sebab ade officemate ckp cara nak buat tu senang sesangat oke…. ”Soooo japg aku share resepi yg di google for the next entry oke J  .…auuuwwwmmmm !!! yummy2……. !!!” Bab harga plak just 1 pack ade 6 ketul tu dalam RM10.00… murah je kan…So sesapa yang xtry lagi u should try oke….serius xnyesal….

So disebabkan dah ngidam sesangat harini nak mkn durian crepe aku g la cari satu hospital..kebetulan ade staf yang jual dan mmg luck aku finally I got DURIAN CREPE…wooowwww !!! mkn sambil nak ngis woo betapa nikmat durian crepe…ohh my god ohh my god………….. (jerit2) sedapnyerrr…Pastukan umpama org ngantuk disorongkan bantal (ceh sastera habis) masa g jumpa staf tu…..Dia juga pengemar PAVLOVA…. Apakah ?? Apakah ??

Nama pon malatopsss habis….bukan nama artis  oke, nk kt tempat pelancongan pon bukan oke… Hotel nama THE PAVLOVA ke ??? owh Nononononooooo….Menjadi sebutan ramai org nieh… perh pandang pada luaran pon meleleh air hidung aih…. 



Tu baru korang tgk bila rasa lagi la…meleleh darah kua hidung oiii……Combination sweet + sour mmg terbaik !!! layer bawah sekali dier Crunchy pastu second layer creamy pastu at the top tabor mix fruit mcm Strawberry, kiwi, berry, peach…. Mcm2 lagi la bole tabor mmg spoon licking good la I tell ue



Soooo jum kita cuba PAVLOVA and DURIAN CREPE jum…But for me, kalau diberi pilihan mana yang lagi best aku akan pilih PAVLOVA..Sebabnya aku adalah pengemar kek yang tegar….. Fuh panjangnyer aku dok mengarut mlmni…mesti korang ckp perak jakun ke budak ni buat entry ttg mkn panjang menjela nieh… Sosooooo lepas penat dah jari aku menari-nari asenyer cukup dah senaman jari untuk mlmni…Sooo jum kita tido jum….

Gud nite

Lurve u olls so much !!! muaaxxxx !!!!!!!!
 ^_^..Nenite..

Comments

Popular Posts