WEEDING YANG DIIMPIKAN



THEME 

Counting for my Wedding day…….Berangan-rangan on my Wedding day nanti kalau bole nak konsep ala-ala santai gitu…Nampak mewah tapi not to formal ada sikit-sikit konsep English Style.. Colour menjadi pilihan nanti Pink + Cream + Tiffany Blue ….Waaaa bole bayangkan betapa sweet gitu..Kanopi dihiasi dengan indah giler dgn gabungan 3 kombinasi warna yang sweet tue…pastu dalam kanopi tu ade hiasan meja mkn pengantin, mini pelamin yang tema ala-ala Garden Style diselitkan tema English style..… Berkahwin di usia muda of coz la xnak colour yang matured sgt just ala-ala cool gitu..Myb sikap budak-budak tu xhilang lagi..^_^……Pastu kalau bole nak dihiasi ngan fresh flower Pink+Putih…Waahhh msti tetamu selangkah ke majlis saya nanti akan kagum.....’’Veeerangan sakan kan…. Nak fresh flower bagai kopak la duit haku nanti”..hehehe….Yang penting apa yang dirancangkan mengikut kemampuan dan budget yang sepatutnya..Tidak terlalu melampau - lampau..Memaksimumkan kualiti dan meminimumkan kuantiti (RM) itu yang penting…

Actually my wedding day nanti kebetulan tema yang aku pilih adalah sama mcm Blogger IRINE NADIA soooo mmg dia la inspirasi perkahwinan ku sedikit sebanyak… Serius mmg sweet wedding dier… Hopefully aku akan sesweeeetttt IRINE NADIA..Insyallah.. ^_^



Theme : Wedding Garden
pic from google

MEJA SANTAPAN UNTUK PARA TETAMU

 
Aku Veerangan……..nak decorate meja ngn warna-warna tema PINK+CREAM+TIFFANY BLUE….Pastu atas meja tu letak fresh flower….Baru in ngan tema garden yang aku nak kan u olls…. Cuma yang aku harapkan semuanya berjalan degan lancar dan teratur… So xde la nanti tetamu datang xade tempat duduk pastu pihak catering jalankan tanggungjawab mcm yang diorang dah plan..Hopefully..Coz keselesaan dan kepuasan tetamu adalah kepuasan aku jugak..penting tue….

CAKE

My fisrt choice mestilah cup cake……Nak buat FONDANT cake ikut warna tema…. Pastu kat bawah tu nak susun cup cake..wahhh mesti comel giler…..
Cup cake antara trend dan pilihan sekarang untuk konsep dalam taman nih. Pemilihan warna merah jambu sure-sure akan menampakkan lagi suasana "kelembutan" dan "romantic". Ditambahkan lagi dengan bunga-bunga fresh dekat wedding tuh..perrrgghhhhh..romanticccc nyeee laaaa aaaiii. Boleh berdarah hidung tauu! huhu. Cake yang jenis selalu kita tengok dekat wedding2 before nih dah biasa sangat. So, kita buat lain daripada yang lain sikit. Memang trend sekarang time wedding je, orang guna cupcake. Tak kisahlah berapa tingkat kau nak. Order je! But no money no talk r! hekhek! Majlis kahwen takkan lengkap kot kalau takde acara potong-potong cake nih. Sedangkan orang buat kenduri berkhatan pon ada main potong-potong cake, inikan plak BIG DAY korang kan? hehe.
Kalau korang nak tau, aku memang gilew dan pantang bila nampak cupcake yang comel-comel tuh! Serious geram! Rasa sayang nak makan, rasa macam nak simpan je sampai bile-bile. Biarlah basi ke ape ke cupcake tuh. Asalkan cupcake tuh still cantik jeeee. haha.
*baik tak yah sediakan cupcake kalo camtuh kan.hehe*





PELAMIN
  pic from google 
 Google IRINE NADIA

Bila bukak bab-bab pelamin nih la yang aku suka. Sampai jenuh bertekak dengan Ayah bab pelamin sebab Ayah dah xbagi buat pelamin lepas serik dengan WEDDINGKU masa aku tunang haritu…Gilerr u olls last minute baru datang pasang pelamin… Mau xradang Ayah aku… Sooo back to topic my wedding xnak dah pikir benda yang lepas..Jadikan itu sebagai pengalaman kan…Sosososoooo bila ayah dah kasi Green Light, terus g survey pelamin yang simple jer untuk outdoor…Nak pelamin yang xsarat sangat..Pilihan warna of coz la warna lembut, cream pastu ade bunga-bunga pink…Pastu nak berlatar belakangkan ngan warna Tiffany Blue…Kerusi aku xnak yang tinggi…nak yang rendah just mcm banyak orang pakai masa tunang..Sebab buat outdoor so space xbape nak ade..Cuma nak banyak guna space untuk letak bunga-bunga yang meriah gilerr…Pastu effect lagi OMG !! bila kita letak spotlight plak tu..waaahhh boleh ku bayangkan betapa indahnya pelamin ku nnti.. Penggunaan lilin pon aku nak titik beratkan jugak. Terserlah suasana "cool" je nanti. Bukan lilin yang time korang guna time rumah korang blackout tuh yek.hehe. Nehi..nehi ! Lilin hiasan macam kat IKEA tuh.Dekorasi ala-ala taman nih, kalau boleh aku nak semua tetamu aku yang datang nanti dapat menikmati keindahan bunga-bunga segar, secara tak langsung membuatkan tetamu-tetamu aku semua tak nak balik rumah.hahaha. 

PENYERI MAJLIS

Penyeri majlis yang aku maksudkan ialah "flower girls". hehehe
 



Dengan adanya flower girls yang nak mengapit kitorang nanti, dah sure-sure lah dapat ceriakan lagi suasana wedding tuh:) Flower girls tuh mestilah nak budak-budak cinonet yang comel-comel pakai gaun kembang  labuci merah jambu (for girls) and suit hitam (for boys). Comel nyeeee! aku dah terbayang dah nih ok! hehe. Flower girls tuh pulak akan bawak bakul yang dah kena hias dengan reben. Dalam bakul tuh pulak, adalah cenderehati macam gula-gula ke, coklat ke,bunga telur ke, and whutever lah . Budak-budak je boleh jadi flower girls ni, mak-mak budak tak dilayan ok nak jadi flower girls.hekhek
BUSANA PENGANTIN

Dekat hari bahagia aku tuh nanti, pakaian yang indah pasti dan sure-sure akan jadi saksi dekat kitorang. Aku impikan busana pengantin mengikut konsep trendy and simple. Aku dah set dah dalam kepala nih,nak pakai kurung moden tapi bawah dia tu guna kain lace…..Meleret sikit-sikit pastu dijahit bunga PURPLE+PINK….Diperincikan lagi ngan batu-batuan yang memukau pandangan mata..Wahhhh…..Cantikkan kaler putih menjadi pilihan..Cuma digabungkan dengan warna PINK+PURPLE sebagai pelengkap…Jenis fabrik mungkin aku nak gabungan daripada jenis CHIFFON+ DALCES ……..


Untuk sanding nanti…..Of coz la warna fav aku menjadi pilihan…..CREAM+TIFFANY BLUE….cuba korang bayangkan betapa EXCLUSIVE gabungan LACE yang sarat berwarna CREAM dan TIFFANY BLUE Chiffon…Serioouusss bole nangis woo kalau korang tengok nanti..hehehehe…. Mcm princess..Mmg itu la impian aku nak pakai dress yang simple dan sweet dihari perkahwinan nanti..mmg Comel habis laaaa…..Pastu matching dengan penggayaan tudung yang nice….Pastu letak aksesori sikit..mmg menjadi RAJA SEHARI yang malatopssss….
 
PENGAPIT

Pengapit aku pilih kazen aku…..Kazen,My sis, my dear, my besties..She’s everthing for me oke…..Kenapa aku pilih my Kazen ??? Sbb aku dan dier membesar bersama-sama..She’s know everthing bout me, dan I love her style yang always cool giler dan sentiasa buat aku cool walau dalam apa jua situasi pon….
p/s :
Dengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Tuhan deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya. Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindak balas pada situasi tertentu. Apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita, tanyalah sekali lagi. Adakah dia ditakdirkan untuk kita? Dengarlah kata hati dan buatlah pilihan. Serahlah segalanya pada ketentuan yang maha berkuasa.
Kredit to IRINE NADIA


Comments

Popular Posts